להנות מנעלי אצבע ללא כאבים- יתרונות חסרונות ומה כן לעשות


חיכיתי להן כל החורף

אני נמנית עם האנשים שרק חיכו לקיץ.  אוהבת את הימים הארוכים, פירות הקיץ ובימים כתיקונם, גם את אווירת החופש שהקיץ מביא עימו. סנדלים וכפכפים מאד אהובים עלי ולא ברור לי איך אפשר שלא לאהוב את האפשרות של רגל שאינה כבולה בנעל, במדינה כל כך חמה כמו שלנו. בשיחה עם חברים ומשפחה, גיליתי שיש הרבה אנשים כמוני שרק חיכו לחמימות של הקיץ כדי לעבור לנעלי אצבע באופן קבע ויש גם כאלה שלא מוכנים בשום פנים ואופן לחשוף את הרגל לאור יום 

לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה ובסופו של דבר, מדובר בעניין של נוחות ובחירה אישית 


היא באה אלי עם כאב

באחת מהשבתות האחרונות, כשהיה חם בטירוף וביליתי את כל היום בנעלי האצבע שלי, נזכרתי באחת הלקוחות שהגיעה לקליניקה בקיץ הקודם ועל השיחה שהיתה לנו בנושא נעלי אצבע. 

היא הגיעה עם כאבים מאד חזקים ואי נעימות גדולה בהליכה היום יומית. סדרת הטיפולים הרפלקסולוגים סייעו לה והקלו על הכאבים שלה באופן משמעותי. אבל כמו שאני אומרת לכל המטופלים שלי, צריך להגיע לשורש הבעיה ולטפל בה, אחרת ההקלה שהטיפול הרפלקסולוגי מביא איתו, תהיה זמנית בלבד והבעיה תחזור על עצמה. מסתבר שאותה מטופלת נועלת כמעט באופן בלעדי, לאורך כל השנה, נעלי אצבע. בנוסף, מבנה כף הרגל שלה שטוח. 

ללא ספק, שורש הבעיה במקרה זה, היה הבחירה שלה בנעליים שאינן מספקות את התמיכה הדרושה לכף הרגל. 


יתרונות וחסרונות

למרות הקלילות והאוורור הרב שנעלי אצבע מספקות, הן מגיעות עם מספר חסרונות שיש לקחת בחשבון כשבוחרים בהן: 

חשיפה - הרגל נמצאת במצב מאד חשוף, אין הגנה לכף הרגל ולגב כף הרגל. מצב זה מעלה את האפשרות לחבלות באצבעות הרגליים, לנזקי חשיפה לקרינת השמש, להדבקות בפטריות וזיהומים.  

נעלי אצבע כן או לא

תמיכהיותר נכון, חוסר תמיכה. נעלי האצבע הנפוצים בנויים ממשטח שטוח ושתי רצועות שמתחילות בין האצבע והבוהן ומסתיימות בשני צידי כף הרגל. מבנה זה מאד בעייתי מאחר והוא אינו מספק את ההגבהה וההתאמה של המשטח (סוליה ואימום) למבנה האנטומי של כף הרגל. כמו כן רצועות דקות בודדות אינן אוחזות את כף הרגל בצורה טובה ולכן השרירים של הרגל עובדים קשה יותר על מנת לבסס את היציבה והאחיזה של הרגל בנעל. 

במחקר שבוצע באוניברסיטה אמריקאית נמצא כי הסטודנטים שנעלו נעלי אצבע צעדו בממוצע 15% לאט יותר מיתר הסטודנטים. 

הליכה עם נעלי אצבע גורמת להליכה שלנו להיות מגושמת יותר ומאומצת, בשל הצורך של האצבע והבוהן לאחוז ברצועה המרכזית והיא גם מעלה את הסיכון לאבד שיווי משקל ולמעוד תוך כדי הליכה. 

 מאמץ היתר שמופעל על האצבע והבוהן על מנת לאחוז את הנעל יכול לגרום לשפשופים ואף ליבלות מציקות באזור המגע של הרצועה, בין האצבעות. לעיתים, בשל הלחץ בין הבוהן והאצבע על מנת להחזיק את הנעל במקום, נוצר עיוות באצבעות שנקרא אצבע פטיש (HAMMER TOE), מצב שמחייב פעמים רבות התערבות כירורגית. 

המבנה השטוח של מרבית נעלי האצבע, פוגע ביציבות שכל כך חשובה לנוהגוף שלנו מפצה על חוסר היציבות ע"י העברת עומס על מפרקים בפלג הגוף התחתון, ולאורך זמן עלולים להיווצר כאבי גב וברכיים עזים. 

 

אז מה עושים כדי להנות מנעלי אצבע ללא כאבים? 

על מנת להנות מהיתרונות של נעלי אצבע: האוורור, הקלילות והמראה הקיצי וללא גרימת נזק בריאותי לכף הרגל, יש לגוון בנעליים שנועלים ובמרבית הזמן לא לנעול נעלי אצבע. 

בקניה של נעלי אצבע, יש להעדיף נעלים עם הגבהה פנימית של הסוליה (בניגוד לכפכף שטוח) ועם תמיכה טובה ברצועות הצד. 

למתקדמים, יש לבחור בנעל עם רצועות צד עבות ואפילו תמיכה באזור הקרסול והעקב. 


מאחלת לכולם קיץ נעים, בריא ומאוורר. 


לצפייה בסדרת הסרטונים בנושא נעלי אצבע לחצו על הלינק הבא. 

לסדרת הסרטונים



לקריאה נוספת:

https://www.thehealthy.com/foot-care/flip-flops-bad-for-feet/