סופות הוריקן, קורונה, יותר מדי לחץ!


היום גם אותי הצליחו להכניס ללחץ!

מי שמכיר אותי יודע שאני לא נלחצת בקלות, בדרך כלל צריך להיות מצב מאד קיצוני כדי להפר את השלווה שלמדתי לאמץ לעצמי עם השנים. אבל היום נפרץ הסכר. כולנו הפכנו להיות מוטרפים ואולי קצת בצדק מהדיווחים בתקשורת, מניין החולים שעולה, ההתנפלות על רשתות המזון והמחסור החמור באלכוג'ל!

בשונה מאיתנו, הילדים (לפחות שלי) מאוכזבים למה עוד לא שלחו אותם הביתה מבית הספר ומתפללים להכנס לבידוד. 

הם לא מבינים באמת את המשמעות של להיות לבד ואת הלוגיסטיקה המסובכת שאנשים בבידוד צריכים להתמודד איתה. 

כדי להוסיף עניין ו"שמח", ישנה סופה מטורפת שעושה את דרכה בעודנו מדברים , לעבר ישראל. תחזיות אפוקליפטיות  וסרטי סוף העולם רצים לי בראש. אולי יהיה איזה שימוש בכל האינפורמציה שלמדתי מסרטי סוף עולם?

בלי לשם לב, מצאתי את עצמי תוך כדי עדכונים בישיבת בוקר עושה את מה שהנפש והגוף שלי כבר יודעים לעשות בלי מחשבה רצונית:

נושמת נכון ועמוק ועוברת על נקודות לחיצה בכפות הידיים (יהיה מוזגם לחלוץ נעלים באמצע ישיבה ), עוצרת היכן שמורגש מתח בכף היד ונושמת לתוך הכאב  עד שיש הקלה וממשיכה הלאה. 

לאט לאט תוך מספר דקות הרגשתי טוב יותר, המחשבה חוזרת להיות צלולה ומעשית, החיוך והרגשת השליטה חוזרים.


למה כן!

  • בהחלט אפשר להקל על חרדות במגע רפלקסולוגי בכף היד או הרגל.
  • מי שבבידוד יכול לעשות זאת בעצמו ומי שלא בבידוד יכול להעזר במשהו או לעזור למשהו . 
  • מי שלא אוהב לגעת או שנוגעים בו בכפות הרגלים יכול לעשות זאת בכפות הידיים.
  • אי אפשר לטעות! גם אם לא קלעת לנקודות המדוייקות  עדין יש במגע אנושי אפקט מנחם ואמפטיה.
  • win win - נתינה והשקעה במישהו אחר מעלה את רמת האושר של מי שנותן מעצמו וזה מעלה את רמת האושר ותחושת הסיפוק ומכן גורם להורדת הסטרס אצל מי שמעניק !


רפלקסולוגיה: האזורים שיעזרו לכם להירגע


על פי הרפלקסולוגיה, נקודות מסוימות בכף הרגל מקבילות לאיברים או מערכות גוף ספציפיים. גירוי הנקודות הללו בעזרת עיסוי  המבוסס על עקרונות הרפלקסולוגיה אשר מבוצע  באזור פרטי ושקט, כזה שיספק את כל התנאים להירגעות מוחלטת יכול להקל בצורה משמעותית על רמות הלחץ הנפשי שלנו. למתקדמים ולבעלי זמן, מומלץ להקדים את העיסוי בטבילה של כרבע שעה באמבט, בתוספת שמן לבנדר שמאד  מוסיף לתחושת הרגיעה.

אפשר לעשות את העיסוי הזה לבד לעצמכם אבל אפקט הרגיעה יעלה אם תקבלו את זה כפינוק ממשהו אחר.

1.התחילו בחימום כף הרגל ואזור מפרק הקרסול:

הנעה סיבובית של הקרסוליים ועיסוי כללי של כפות הרגליים, בדומה ללישת בצק בעדינות ובקצב איטי.

2. נשמו נשימות עמוקות וחפשו אחר מקומות בהם המגע נעים יותר או לחלופין כואב ורגיש יותר - עיסוי האצבעות ולחיצות רכות עליהן למשך כמה דקות יכול לעזור במצב של מחשבות טורדניות, עומס מחשבתי, כאבי ראש וקשיים בהרדמות.

כעת גשו לעסות את האזורים הבאים:

כרית כף הרגל - מקבילה לאזור בגופינו המשתרע בין הסרעפת לצוואר, בו ממוקמים אזורי הרפלקס ללב ולריאות. עיסוי באזור זה מתחת לאצבעות מרגיע לחצים בבית החזה, מרגיע את מערכת העצבים ומאפשר לנשום נשימות רגועות יותר.

אזור הקשת - עיסוי באזור הקשת עשוי לסייע בהרגעת מערכת העיכול שלרוב מושפעת ממצבינו הרגשי, יכול לסייע במצב של קיבה עצבנית, עצירות או שלשולים, בטן נפוחה וכדומה.

אזור העקב והקרסול - עיסוי באזור העקב והקרסול עשוי להיות נעים בתקופה של דאגות כאשר "הקרקע רועדת מתחת לרגלינו". התמקדות בעקב ובאזור הקרסול בעיסוי עשויים לשפר את ההרגשה.


*שימוש בשמן אתרי:


השימוש בשמנים אתריים מבוסס על תורת הארומתרפיה - תורת ריפוי שמבוססת על ניחוחות שונים המופקים מצמחים שונים, כשכל צמח מפיק תמצית אתרית בעלת תכונות מרפא וסגולות ייחודיות. הריח המועבר ישירות למוחנו מייצר תגובה שעשויה להניע תהליכי ריפוי ולהקל על כאבים ומחלות.

לרגיעה מומלץ להשתמש בשמן לבנדר.

לקריאה נוספת בנושא שמנים אתרים ( תחום נפלא לכשעצמו) צרפתי לינק לכתבה קצרה ותמציתית.

https://www.mako.co.il/spirituality-self-improvement/body/Article-c33ef78cc505811006.htm


רוצים ללמוד איך לעשות את זה נכון ומדוייק?

בדיוק בשביל זה בניתי את הסדנה  ללמוד לתת ולקבל


רוצים לקבל עדכון על מידע חדש שאני משתפת? מוצרים חדשים ומבצעים?

מוזמנים להשאיר פרטים  כאן